What a Wonderful World - Louis Armstrong

電影《早安,越南》主題曲.電影講述越戰時期一個美軍電臺DJ的故事.

What a wonderful world      Louis Armstrong

 I see trees of green, red roses too看那綠樹滴翠,花兒嬌豔

I see them bloom for me and you枝頭綻放,為你我而現

And I think to myself, what a wonderful world讓我不由去想:這美妙樂土

I see skies of blue and clouds of white看那藍色天際,白雲片片

The bright blessed day, the dark sacred night白日朗朗,黑夜戚戚

And I think to myself, what a wonderful world讓我不由得想,世界多麼美好

 

The colours of the rainbow, so pretty in the sky看天上彩虹色彩多繽紛

Are also on the faces of people going by連街上人們臉上也是彩虹般美麗

I see friends shakin' hands, sayin' "How do you do?"我看見老友手緊握,問“你好嗎?

They're really saying "I love you"其實他們心中說的是“我愛你”

 

I hear babies cryin', I watch them grow聽見嬰孩啼哭,看他們成長

They'll learn much more than I'll ever know他們將學到比我們更多

And I think to myself, what a wonderful world讓我不由得想,世界多麼美好

Yes, I think to myself, what a wonderful world啊!讓我不由得想,世界多麼美好

相關議題  

英語老歌

卡拉ok (日語)

台語卡拉 OK(~四字部)

台語卡拉 OK(~字部)

輕音樂、古典音樂網

鳳飛飛各時期代表作

唱歌好處多多

台灣歌謠

arrow
arrow
    全站熱搜

    Lein 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()