Tell Laura I Love Her --- 一首六十年代的經典英文金曲,縷述一個悽美浪漫的愛情故事,細訴一個令人婉惜的哀傷結局。

Tommy and Laura were lovers
湯美羅娜是蜜友

he wanted to give here everything
他願奉獻他所有
Flowers   presents
鮮花  小禮物

and most of all a wedding ring
最好有顆鑽戒作結婚証物

He saw a sign for a stockcar race
一則賽車廣告吸引他

a thousand dollar prize it read
一千獎金殊不差

He couldn't get Laura on the phone
未能聯絡小嬌娃

so to her mother Tommy said
唯請她母來傳話

Tell Laura I love her
告訴羅娜我深愛她

tell Laura I need her
告訴羅娜我需要她

Tell Laura I may be late
告訴她我或會遲點來

I've something to do that cannot wait
因有要事難等待

He drove his car to the racing ground
駕車來到賽車地

he was the youngest driver there
全場他最小年紀

The crowd roared as they started to race
賽事展開觀眾瘋狂叫喧

Around the track they drove at a deadly pace
以死亡高速車手風馳兜圈

No one knows what happened that day
發生何事無人知道

how his car overturned in flames
車子怎樣在烈焰中翻倒

But as they pulled him from the twisted wreck
廢鐵堆中把他救脫

With his dying breath they heard him say
奄奄一息他費勁地說

Tell Laura I love her
告訴羅娜我深愛她

tell Laura I need her
告訴羅娜我需要她

Tell Laura not to cry
不要為我流淚心憂戚

my love for her will never die
我對她的愛永不止息

相關議題  

英語老歌

卡拉ok (日語)

台語卡拉 OK(~四字部)

台語卡拉 OK(~字部)

輕音樂、古典音樂網

鳳飛飛各時期代表作

唱歌好處多多

台灣歌謠

 

 
 
 
 
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    Lein 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()